👈 فروشگاه فایل 👉

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سود گزارش شده و سود واقعی (فصل دوم )

ارتباط با ما

... دانلود ...

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سود گزارش شده و سود واقعی (فصل دوم )

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سود گزارش شده و سود واقعی (فصل دوم )

در 73 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:

منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری:

مقدمه

به يك تعبير ساده، حسابداري زبان تجارت است. حسابداران با استفاده از مفاهيم، قواعد و روش هاي خاص، اطلاعات اقتصادي مربوط به يك واحد اقتصادي را در قالب گزارش های حسابداري در اختيار استفاده كنندگان قرار مي دهند تا آنان بتوانند بر مبناي اين اطلاعات اقدام به قضاوت و تصميم گيري آگاهانه بنمايند. گزارش سود و زيان يك واحد اقتصادي از انواع اطلاعاتي است كه حسابداران تهيه مي كنند و مورد توجه ويژه استفاده كنندگان قرار مي گيرد.                                                  

در خط آخر گزارش سود و زيان، مبلغ سود خالص واحد اقتصادي ارائه مي شود. اين رقم چكيده عملكرد يك واحد اقتصادي را نشان مي دهد. استفاده كنندگان مي توانند بر پايه رقم سودي كه حسابداران گزارش مي كنند چشم اندازي به عملكرد واحد تجاری و دورنماي آن در آينده داشته باشند. از سوی ديگر يكي از ويژگي هاي مهم گزارش های حسابداري، مقايسه پذيري آن با گزارش های مربوط به واحدهاي مشابه و با گزارش های قبلي واحد اقتصادي مورد نظر مي باشد. اگر نتايج عملكرد اقتصادي در يك دوره با يك رقم خاص به نام«سود حسابداري»گزارش  شود، اين امكان وجود دارد كه نتيجه عملكرد اقتصادي يك واحد تجاري با نتيجه عملكرد واحد تجاری در دوره معين و يا با نتيجه عملكرد اقتصادي همان واحد تجاري با واحدهاي تجاري ديگر مقايسه شود. اما اين پرسش مهم مطرح است كه آيا همه ويژگي هاي عملكردي واحد اقتصادي در رقم سود حسابداري بازتاب مي يابد؟ آيا مواردي مثل ريسك تجاري شركت كه در تصميم های سرمايه گذاران مورد توجه قرار مي گيرد، در رقم سود خالص منعكس مي شود؟ يا اينكه رقم سود خالص به تنهايي در بيان پاره اي ويژگي هاي عملكردي مهم، خصوصا ويژگي هاي غير كمي ناتوان است؟

در شرايط متغير اقتصادي، خلاصه كردن نتايج عملكرد يك دوره در يك شكل متحد و يكسان تقريباً ناممكن است. علاوه براين صورت هاي مالي ماهيتاً چند منظوره هستند و به اين دليل به گونه اي طراحي شده اند تا نياز طيف گسترده اي از استفاده كنندگان را برآورده نمايند. لذا تنها يك رقم سود گزارش شده براي همه استفاده كنندگان از صورت هاي مالي با معنا نيست. از اين رو تحليل گران مالي، براي رسيدن به رقم سود واقعی، سود خالص گزاش شده را تعديل مي كنند.

مسأله مهم دیگری که استفاده کنندگان از صورت های مالی با آن مواجه هستند، بالاخص آن دسته از آنهایی که معیار ارزیابیشان از عملكرد شرکت ها فقط سود خالص گزارش شده آنهاست، پدیده«مدیریت سود»می باشد. محاسبه سود خالص يك واحد انتفاعي متأثراز روش ها و برآوردهاي حسابداري است. اختيار عمل مديران در استفاده از اصول تحقق و تطابق، برآورد و پيش بيني و همچنين اعمال روش-هايي نظير تغيير روش ارزيابي موجودي كالا، استهلاك سرقفلي، هزينه جاري يا سرمايه اي تلقي كردن هزينه هاي تحقيق و توسعه و تعيين هزينه مطالبات مشكوك الوصول از جمله مواردي هستند كه مديران مي توانند از طريق اعمال آنها سود را تغيير دهند. از يك طرف بدليل آگاهي بيشتر آنها از شركت، انتظارمي رود بگونه اي اطلاعات تهيه و ارايه شود كه وضعيت شركت را به بهترين نحو منعكس كند. از طرف ديگر بنابه دلايلی نظير ابقاء در شركت، دريافت پاداش و... مديريت واحد انتفاعي خواسته يا ناخواسته ممكن است با دستكاري سود، وضعيت شركت را مطلوب جلوه دهد. تحت چنين شرايطي سود واقعي با سود گزارش شده در صورت هاي مالي مغايرت خواهد داشت. بنابراين آن دسته از شركت هايي كه قصد سرمايه گذاري در شركت هاي ديگر را دارند در ارزيابي تخصيص منابع مالي خود در شركت-هاي فوق، بايستي علاوه بر كميت سود، رفتارهای مدیریت سود آن شركت ها را نيز مدنظر قرار بدهند.                                                           

                                                  

مفهوم سود گزارش شده و سود واقعی

از نظر اغلب تحليلگران مالي، سود واقعي برای يك شركت وجود دارد. اگر چنين باشد پس چگونه ممكن است از يك مجموعه عوامل و حقايق واحد تجاری، مندرج در گزارش هاي مورد قبول، ارقام متفاوتي براي سود ارائه شود؟ علت اين است كه براي سود خالص واقعي تنها يك رقم وجود ندارد. زيرا فرايند اندازه گيري سود بر پايه برآوردها و پيش بيني هاي زيادي درباره نتايج وقايع آتي قرار دارد. همچنين در حسابداري طيفي از روش هاي قابل قبول وجود دارد كه هر يك باعث مي شود تا رقم هاي متفاوتي براي سود، گزارش شود.                                                                                  

سود واقعي به تعبير هيأت استانداردهاي حسابداري مالي(كه در پيرامون واژه اهميت ذكر شده) به شرح زير است:                                                                    

    ' برداشت عموم سرمايه گذاران از مفهوم سود واقعي، سود عملياتي نرمال، تكرارپذير و ايجاد كننده جريان هاي نقدي است و اين نگرش الزام مي دارد كه نتايج فعاليت هاي عادي كه نرمال و تكرارپذير و ايجاد كننده جريان هاي نقدي هستند براي جايگزين كردن دارائي هاي استهلاك پذير مورد نياز مي باشند. سود واقعي شاخص سودآوري واحد تجاري بشمار مي آيد.' (ظريف فرد، 1378،ص 20)1.                                                                                    

قسمتی از پیشینه تحقیق:

مک کانل و سرواس  (1990) یک رابطه یو شکل معکوس بین درصد مالکیت سهام اعضای هیئت مدیره و کیوتوبین بعنوان یک معیار برای عملکرد شرکت پیدا کردند. بعبارت دیگر، با افزایش درصد مالکیت سهام اعضاء هیئت مدیره، کنترل از سهامداران خارجی به مدیران و مالکان مدیریتی سهام تغییر پیدا می کرد و عملکرد شرکت تضعیف می شد. و این بخاطر افزایش هزینه های نمایندگی مدیریت است. تعدادی از محققان نیز پس از نیافتن رابطه خطی، رابطه ای غیر خطی را بین درصد مالکیت سهام اعضاء هیئت مدیره و مدیریت سود آزمون کردند. اگر چه در بسیاری از پژوهش های مدیریت سود، رابطه یو شکل بین درصد مالکیت سهام اعضاء هیئت مدیره و مدیریت سود نشان داده است، اما پژوهش گرانی نیز دریافتند که یک رابطه غیر خطی(یو شکل معکوس) بین درصد مالکیت سهام اعضاء هیئت مدیره و کیفیت سود که از طریق اقام تعهدی اندازه گیری می شود، وجود دارد (مشایخ و اسماعیلی، 1385،ص27)2.

لیو و تیاگرجن3 (1993) طی پژوهشی به بررسی رابطه بین رفتار مدیریت سود و بازده سهام پرداختند. بدین صورت که آنها 12 متغیر بنیادین را که توسط تحلیل گران مالی در ارزیابی رفتار مدیریت سود استفاده می شود، مشخص کردند و از طریق دادن امتیاز صفر و یک به هر یک از 12 متغیر بنیادین، رفتار مدیریت سود را اندازه گیری کردند و نهایتاً به این نتیجه رسیدند که گروه هایی که از رفتار مدیریت سود بالاتری برخوردارند ضریب واکنش سود پائین تری دارند(خوش طینت و اسماعیلی، 1384،ص32)4.

فهرست مطالب به شرح زیر می باشد:

1-2- مقدمه

2-2)مفهوم سود گزارش شده و سود واقعی    

3-2)مفهوم کیفیت سود در بحث مدیریت سود    

1-3-2)عناصر تأثيرگذار بركيفيت سود    

1-1-3-2)روشهاي مورد استفاده حسابداري    

2-1-3-2)درجه اطمينان برآوردهاي حسابداري    

3-1-3-2)قابليت اعتماد سود    

4-1-3-2)ساختار سرمايه    

5-1-3-2)حفظ و نگهداشت سرمايه    

6-1-3-2)هزينههاي اختياري   

7-1-3-2)ويژگي(كيفيت)مديريت   

8-1-3-2)ويژگيهاي مالي   

9-1-3-2)عوامل سياسي و اقتصادي   

2-3-2)روشهاي ارزيابي كيفيت سود   

3-3-2)كاربرد تجزيه و تحليل عناصر صورتهاي مالي مرتبط با بحث مدیریت سود   

1-3-3-2)تجزيه و تحليل ترازنامه   

2-3-3-2)تجزيه و تحليل صورت جريان وجوه نقد   

4-2)صورت جريان وجوه نقد و حسابداري تعهدي   

5-2)اهميت اطلاعات مبتني بر جريانهاي نقدي در ارزيابي واحدهای انتفاعی   

6-2)مبانی نظری مربوط به مديريت سود   

1-6-2)فرضیه طرح پاداش   

2-6-2)فرضیه قرارداد بدهی   

👇محصولات تصادفی👇

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق شخصیت (فصل دوم ) بررسی رابطه کاربرد خدمات الکترونیکی تلفن همراه باجذب مشتری دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفاهیم بزهکاری نوجوانان(فصل دوم) تحقیق درباره زعفران قاینات تحقیق توزيع فشار در كانالها